تبلیغات
خوشنویسان بوکان - دیدار با استاد الساتید خوشنویسی ایران امیرخانی در ارومیه
 
خوشنویسان بوکان
b.kaseb@chmail.ir
درباره وبلاگ


از صفحات جانبی سایت دیدن فرمایید

مدیر وبلاگ : بوران b.kaseb@chmail.ir
مطالب اخیر
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

نشست تخصصی خوشنویسان منطقه شمالغرب کشور با استاد الاساتید ایران و منطقه امیرخانی در ارومیه 21 / 6/ 92

تازه رسیده بودم و در محوطه انجمن خوشنویسان ارومیه مشغول قدم زدن بودم که متوجه رسیدن استاد امیرخانی و هیئت همراه شدم . پس از عرض ارادت و سلام با دوربین مشغول گرفتن فیلم از حضور ایشان در محوطه شدم .        

                                                     بقیه در ادامه مطلب

وارد سالن که شدیم بصورت اتفاقی در پشت سر استاد جایی برای نشستن پیدا کردم که خود جای بسی خوشحالی بودم و بالاخره موفق شدم با ایشان عکس دو نفره بگیرم .


                    

                                   اهم بیانات استاد امیرخانی


                      

1 – اکثر قریب به اتفاق آثار خوشنویسی نفیس ایرا ن در کشورهای چون هند – فرانسه – انگلیس – آمریکا و ... نگهداری می شود .

2 – ایران در خوشنویسی برای کتاب آرایی و کتابت جزو 3 کشور اول جهان است و تاثیر گذاری خوشنویسی بسیار فراتر از تاثیرات اقتصادی و سیاسی در منطقه نقش بازی کرده است .

3 – مطالبی که در مورد آمار و ارقام و مسایل علمی خوشنویسی بیان می شود لازمست مستند باشد .

4 – جوان بجنوردی با اینکه ترکیه و چند کشور دیگر مدعی خط ثلث هستند مقام اول خط ثلث را در منطقه را احراز می کند . این جوان جهت فراگرفتن رموز این خط از ترکها رنج 8 سال دوری از وطن را بجان می خرد و در ترکیه می ماند . ( این موضوع برای برخیها که فقط در کلام مدعی خوشنویسی هستند اما به زور خود را به انجمنها تحمیل می کند لازمست وصف العین قرار گیرد " از سوی نگارنده این مطلب "  )

5 – جوان ایرانی با هنر و یکی از جوانب آن یعنی خوشنویسی هویت واقعی می یابد اما همیشه کمترین بودجه برای وزارت ارشاد در نظر گرفته می شود .

6 – پیشکسوتان لازمست از دور پشتیبان جوانان باشند و همدلی و نزدیکی دلها را به آنان یادآوری کنند و مدیریت را به نیروهای جوان تر بسپارند . ( قابل توجه مسئولان انجمن بوکان )

مطالب تخصصی

1 – میرعماد : شیوه قطعه نویسی و چلیپا = قدرت و شکوهمندی و تناسب در خط در حین کشیدهای قد بلند

2 – میرزا رضا = تخصص در سیاه مشق و بنیان گذاری در آن = تعادل در خط

3 – میرزا محمد صالح = شاگرد میر عماد

4 – استاد سلطانعلی مشهدی = دوره تیموری قبل از میرعماد

5 – میر علی هروی

جواب سوالات حاظران = خطاط و خوشنویس فرق اساسی ندارند – تعریف هنر بدلیل تفاوتهای فردی انسانها می تواند نامحدود باشد – هنر یعنی زیبایی و زیبایی نسبی است نه مطلق

*-  شیب قلم متوسط باشد خوب است اگر به تدریج آن عادت کنیم – شیب ملایم و تند باعث می شود که در برخی مراحل از ظرافت به قدرت می تواند مشکل ساز باشد .

** - قلم جلی باید ساخته شود – در شمال کشور نمونه های خوبی ساخته می شود که می توان آنرا خیداری کرد – سمباده می تواند خشنی قلم را برطرف کند – اگر جنس قلم سخت و خوب باشد فاق در حد متوسط می تواند مفید باشد

                                         اهدای تندیس به استاد

در وسط جلسه طی مراسمی تندیس ساخته شده از صورت استاد به وی اهداء شد . این تندیس به سفارش استاد خلیل زاده و انجمن خوشنویسان ارومیه توسط استاد نجیبی خویی ساخته شده بود .
                          

                         

                                                                              استاد نجیبی - پیکر ساز

                          

جلسه با پاسخگویی استاد صندوق آبادی و بازدید از نمایشگاه پایان یافت






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر